dimecres, 14 de maig del 2014

Teoria Tema 13: Ipad en l'Educació

L'índex que anem a seguir en aquesta entrada sobre l'Ipad en l'Educació és el següent:

1. Que és l?Ipad?.
2. Característiques d'un Ipad.
3. Propostes de treball per Ipad.
4. L'Ipad en l'aula de Primària.
5. Aplicacions Ipad per a Educació Primària.




Aquesta imatge s'ha tret de: http://www.lapatilla.com/site/2013/03/30/crean-aplicacion-en-ipad-para-ninos-con-autismo/
1. Què és l'Ipad?
  • L'Ipad és del cuidats ordinadors "tablet". En una aparell fi, de la grandària d'una revista amb una pantalla tàctil a colors que permet als usuaris navegar per la web, veure pel·lícules, enviar correus electrònics i llegir libres electrònics, entre altres coses.
  • Té un teclat en la pantalla, també un teclat opcional físic, a més d'un programari especial per fulls de càlcul i processament de textos
  • No obstant això, els analistes diuen que la seua principal característica està en l'aspecte multimèdia, com llegir periòdics o veure vídeos, més la que la seua utilitat com a laptop.
2. Característiques d'un Ipad.
- Pantalla Retina
- Té una eina de reconeixement de veu que et permet...
- Resolució 2.048 x 1536
- Antihuellas
- Múltiples idiomes
- Detector de cares
- Gravar en HD
- Geoetiquetació de fotos i vídeos

3. Propostes de treball per Ipad
Enregistrament d'audio: gravar i editar eudios amb Caster Free: lectures, locuicions, dramatitzacions, exposicions, entrevistes, etc.
Esquema: emprar Wikipanion per llegir un article de Wikipedia durant uns minuts i després realitzar un mapa conceptual amb MindJet.
Mapa conceptual: resumir continguts d'un tea de llengua o coneixement del mitjà creant un mapa conceptual amb Idea Sketch
Resum de notícies: Buscar i llegir un article usant un lector de noticies d'un periòdic i després elaborar un document de text en resposta a un conjunt de preguntes amb el programa Documents Free o enviant-ho com a adjunt al professor/a utilitzant en client Mail.
Comentari de lectura: llegir un llibre digital en iBooks i després de la seua lectura elaborar un document en Documents Free amb la fitxa tècnica, breu resum i opinió personal.
Narració visual: crear una narració visual emprant Puppet Pals on es trien escenaris de fons, personatges, animacions i gravant locucions d'audició.
Gràfics estadístics: Crear grafics a partir d'una taula de distribució de freqüències en un full de calcul amb Document Free
Fitxes de PDF: Realitzar anotacions en una fitxa en format PDF mitjançant pdf- Notis free para remitir-se-la al professo pujant-la a un espai comú.
Edició d'imatges: Localitzar i descarregar una foto utilitzant el navegador web Safari. A continuació s'insereix la imatge en una nota d'EverNote per afegir textos i una locució d'audio que completa el treball d'un tema.
Geolocalització de materials: Explorar una zonageogràfica comarca, provincia, pais, etc amb Google Earth. Situar marcadors que continguen textos, imatges, enllaços, etc. Gravar un recorregut turístic. Es pot completar la informació amb World Explorer.

4. L'Ipad en l'aula de Primària
  • Emprar en format intuitiu i natural, ja que, per al seu ús, no és necessari cap a coneixement informàtic previ.
  • Simplement amb la seua manipulació, aprens les claus d'ús de forma ràpida.
  • Permet treballar les diferents ares de currículum a traves de les seues aplicacions, augmentant la concentració de l'alumnat i possibilitat l'aprenentatge lúdic.
  • L'Ipad, possibilita el treballs individualitzat adaptant-se al ritme d'aprenentatge de l'alumne alhora que permet la creació de grups homogenis de treball usant un dispositiu grupal ( sempre en grups reduïts, perquè l'aprenentatge sigui significatiu)
5. Aplicacions Ipad per a Educació Primària.
  • iWriteWords: serveix per a ensenyar i estimular l'escriptura
  • Red Me stories: es una biblioteca d'històries i permet veure un llibre per diversos capítols. Podem veure un tema molt visual
  • Kid Paint: es una aplicació igual que el Paint però per a xiquets.
  • Magic Piano: surt un piano virtual i pot tocar-lo
  • Math Party: Serveix per a fer càlculs mentals en xiquets major de 5 anys i te diversos nivells de dificultat. Pots jugar contra els teus pares.
  • ABC123 Writing Practice: t'ajuda a aprendre els nombres i lletres en anglès.  


AMPLIACIÓ PERSONAL 

Sota el meu punt de vista, crec que l'Ipad està transformant una mica més la nostra forma d'ensenyament i aprenentatge, ja que, compta amb eines eficaces, creatives, llibres de text i moltes més aplicacions que poden afavorir el procés d'ensenyament-aprenentatge. Podem dir que en aquesta eina, que a tots els alumnes els agrada utilitzar, trobem tot tipus de possibilitats i recursos educatius. Com tantes vegades he dit, la societat ha evolucinat i amb ella tots els àmbits que l'envolten sense oblidar-nos de l'Educació. Aleshores, amb l'us de l'Ipad podem desenvolupar una classe més dinàmica, divertida i motivadora per als xiquets. A més, els aprenentatges es poden donar en format audio o mitjançant la interacció tactil, segons a cada xiquet. D'aquesta forma, els xiquets poden accedir a la informació en diferents tipus de mitjà, la qual cosa també afavoreix al seu procés d'aprenentatge, ja que, rebrà la informació atenent al format més a adequat per a ell. 

Un tema  jo crec que massa important és que l'Ipad ajuda molt al desenvolupament de xiquets que reben una Educació Especial. L'Ipad conté moltes eines i aplicacions per a aprendre sense barreres. Hi ha gran quantitat d¡aplicacions de recolzament per als xiquets. Un exemple és "Acceso Guiado" que està dirigit a xiquets amb autisme o altres transtorns sensorials i d'atenció que ajuden a centralitzar aquesta atenció en una tasca. En el següent enllaç podeu trobar els distints tipus de recolzaments que ofereix l'Ipad per a les persones que tenen qualsevol tipus de necessitat. Crec que aquesta pàgina és prou interessant, ja que, com a futurs docents hem de tindre molt clar quines aplicacions són mes adequades per als xiquets que tenim a la nostra aula. Per exemple, en la pàgina ens diu que FaceTime ens permet fer vídeos d'alta calitat, la qual cosa pot satisfer a les persones que tinguen una discapaitat auditiva perquè poden veure claramente els gentos, les expressions i fins i tot comunicar-se en llengua de signes.

La meua proposta didàctica seria per a treballar-la amb un xiquet amb discapacitat auditiva. Es tractaria d'un xiquet de primer de primària que té un vocabulari molt reduït a causa de la seua hipoacúsia. Com que té un vocabulari molt reduït i a la classe estem veien els animals, el que jo faria seria posar son de distints animals conjuntament amb la imatge del animal corresponen. D'aquesta manera, l'alumne relacionaria el so i el animal i els seria molt més fàcil de recordar el nom del animal.  No hem d'oblidar que els alumnes amb discapacitat auditiva com millor aprenen és mitjançant la vista, aleshores, és molt important la visualització d'imatges, fotos, objectes reals (joguines) per a que puguen recordar-ho millor. 

Altra proposta seria utlitzar "Piiig Labs",es tracta d'una aplicació que ens ajuda a fer experiments senzills i fàcils de realitzar. Aquesta aplicació esta destinada a xiquets des de 3 a 8 anys, podem fer des de puzzles a erupcions de volcans o ràdios que funcionen. 

La meua opinió sota el fort desenvolupament de l'Ipad en l'educació és molt possitiu, ja que, està creant aplicacions per a xiquets que tenen autisme i crec que açò és molt favorable per a aquestos xiquets. Per exemple, destaque "Picaa" una aplicació per a xiquets amb autisme o qualsevols altra discapacitat. El que pretén el projecte d'aquesta App és fomentar la insersió social. Aquesta aplicació resulta molt cridanera i motivadora per als  xiquets perquè té contingut multimèdia, és pràctic i funcional. D'altra banda, crec que  "Picaa" està massa bé, ja que, els professor poden crear ells mateixos l'activitat que volen dur a terme amb el xiquet. Aleshores, si el xiquet té un determinat problema amb el vocabulari d'una determinada matèria, el professor por fer els exercicis exlusius per a aquest xiquet.

Finalment, crec que a l'escola està molt bé l'ús de l'Ipad, com ja he nombrat. Però no hem d'oblidar l'ús de les noves tecnologíes a la casa del xiquet. D'aquesta manera, els pares també poden tindren Apps educatives en l'Ipad i reforzar-les a casa. No hem d'oblidar que no només s'aprén a l'escola sino també a casa i al  voltant.



Aquesta imatge s'ha tret de: http://blogs.lainformacion.com/laregladewilliam/2010/05/27/picaa-aplicacion-social-para-el-ipad/








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada